En primer lloc, el més cridaner pel que fa a l’assignatura d’Educació Física, és que té menys hores i menys temps que la resta de matèries. Tot i això, la quantitat de continguts a treballar és la mateixa o, en ocasions determinades, superior. Aquesta incoherència provoca que s’hagen de buscar mètodes a través dels quals pugam treballar molts continguts per sessió, la qual cosa provoca que cadascun dels continguts no es treballe en profunditat, com deuria de ser. Aleshores, no es desenvolupen les competències requerides i, per tant, l’aprenentatge no és significatiu.
D’altra banda, si
donem una ullada al currículum, de seguida s’adonarem de què en qualsevol dels
blocs de l’àrea d’Educació Física, els continguts son conceptuals i
procedimentals en un 90%, mentre que els actitudinals semblen tindre un rol
secundari i minoritari. Aquest fet sí hem preocupa veritablement, donat que
aquesta àrea és ideal per tal de fomentar valors com el respecte, la
solidaritat, la cooperació, etc. És cert que en altres àrees evidentment també
es treballen els valors, però sense cap tipus de dubte Educació Física és la
ferramenta més útil i fàcil per tal de potenciar-los.
No obstant això,
no tot és roïn. Considere que els blocs de contingut d’aquesta àrea, així com
la seua jerarquia estan ben establerts i segueixen una progressió adequada per
al desenvolupament motriu de l’alumnat.
Però, en
definitiva, més enllà dels blocs i els continguts, és la capacitat del docent i
la seua ambició per trobar recursos tant didàctics com lúdics, el que
determinarà la qualitat de les seues sessions. Amb altres paraules, el que
realment importa és la voluntat del docent per elaborar programacions
motivadores i estimulants, ja que, amb els mateixos continguts podem fer
sessions fàcils, típiques i mediocres o, d’altra banda, podem fer de les
nostres sessions estones i ambients meravellosos de pràctica esportiva i
aprenentatge significatiu.
Julián ha explicat de manera detallada i resumida alguns aspectes considerables que haurien de canviar per millorar l'assignatura als centres educatius. Està ben estructurat i escrit, i els arguments son vàlids. La meua nota és un 9!
ResponderEliminarOpino el mateix que tu. Hi ha aspectes bons i aspectes roïns en el currículum d'Educació Física i com a futurs mestres hem de ser conscients del que s'ha de treballar i fer-ho de la millor manera possible. Enhorabona, un 9!
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarHola Julián, molt bona entrada i estic d'acord amb tu ja que els aspectes actitudinals i l'esforç de l'alumnat a les classes hauria d'estar més valorat. A més, ho has explicat de manera detallada i ben estructurada per això, la meua nota és un 9!!
ResponderEliminarEn mi opinión creo que esta entrada esta muy bien reflexionada, ya que creo que los contenidos actitudinales deberían de tener un peso mayor ya que la educación física promueve muchas las relaciones sociales y las actitudes antes las cosas y los demás. Mi nota es un 9!
ResponderEliminar